Alla inlägg den 20 februari 2007

Av Bogge - 20 februari 2007 23:14

Jag är en filmgeek. Helt klart! Jag har just räknat ut att jag ser i medeltal nio filmer i veckan. Nio! Vad gör jag med resten av livet, egentligen? Johanna, min äldsta dotter, är likadan, men hon har den goda smaken att se på nya filmer. Jag kan fullkomligt frossa i att se en gammal rulle, som jag sett ett tiotal gånger innan, bara för att kunna uppleva en speciell scen i den. Varför? frågar man sig, men något svar kan jag inte ge mig själv.Samtidigt kan jag inte se något fel i det, fast min kollega Janne anser att jag är helt rudis i fråga om filmsmak. Att tycka om Star Wars måste vara ett absolut lågvattenmärke. Tycker han, ja.Nå, det blir lite annat också, British Crime, lite äventyr, tunga klassiker m.m Just nu plöjer jag igenom ett antal TV-serier. Ett gott tips, titta på "Dead Like Me", en högklassig serie och "Lost" förstås".Som avslutning, en filmreplik. I vilken film utspelas denna ordväxling?"What have you been feeding this thing, Hauser?""Ompfh! Mostly blondes."

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards