Alla inlägg den 2 december 2012

Av Bogge - 2 december 2012 21:33

Igår var en skön dag. Efter att ha hasat mig upp ur vår alldeles för sköna säng, åkte jag ner till Prinsgatan och Sharpers, för trimning av hår och skägg. Sharpers är som en gammaldags barberarsalong, de klipper hår men rakar skägget också. Med rakkniv. Japp!


Resultatet blev riktigt bra, tycker jag själv. Efter det mötte jag upp med Ceh på Järntorget och vi åt lunch på Bishop's Arms. Hem därefter och så förberedde vi oss för att gå på Sticky Fingers för att se Psychobrew, bland annat. Vi kom precis lagom för att se bandet innan avsluta sitt set och sedan var det PB.


Jävlar vilken energi de har på scen! Det är helt otroligt vad de öser på och duktiga musiker är de också. Allt som allt ett riktigt bra gig. Bandet efter var som en blek vindpust i jämförelse. De skulle mått bra av att flänga runt på scen lite. Nu stod de helt still och antog lite åttiotalsposer.


Det kändes som vi blev lite blåsta i baren också. Ceh bjöd mig på en öl och så tog vi varsin lakritsshot. Shoten var smaskens, men knappt 2 x fem cl. för hundrafyrtio spänn. Jävla rövarpris!


Angående min bas tillblivelse har det kommit så långt att plektrumskydd och stämskruvar kommit... Nästan klar alltså... Idag är precis fem månader jag beställde den. Wohoo...


Eller nåt.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards