Alla inlägg den 18 november 2012

Av Bogge - 18 november 2012 18:18

Okej, nu har jag väntat på min bas i över fyra och en halv månad. Varför?


Jo, den är specialbeställd av basbyggare från Laholm. Märket på basen är Schatz, efter huvudbyggaren och vad jag valt är en Jazzbas i Burgundy Mist. Den har två handlindade single coil pick-ups, en hals med block inlays och av vad jag sett, en glimt på Facebook, så är den spännande.


Sedan har vi ju problemet med när jag ska kunna använda den... Bandet jag spelar med har legat i träda sedan i mars och ingen ljusning verkar vara i sikte heller. Problemet är att vi, som många andra, inte kan få tag på replokal. Hittills har vi repat på Brännö, men den möjligheten försvann av ekonomiska skäl. Japp, så är det...


Sedan är det ju förstås om jag bara vill spela den musiken vi lirar nu. Jag har en avsevärt tyngre smak än övriga i bandet. Vi spelar en klassisk rock, men jag är mer inne på metal, typ DT eller In Flames. Min skicklighet räcker inte till förstås, men när basen kommer ska jag spela och träna varje dag.


Ceh kommer att bli trött på mig...

Ovido - Quiz & Flashcards