Direktlänk till inlägg 17 maj 2007

17:e Mai

Av Bogge - 17 maj 2007 22:53

Halvnorsk som jag är har jag firat med min mor, (det är hon som kommer från Norge). Jag hade köpt en mandeltårta i närköpet och gick hem till henne. Där var en främmande kvinna som visade sig vara från hemtjänsten. Mamma blir 89 i år och har svårt att röra sig. Hon börjar också visa tecken till lätt demens, vilket yttrar sig i att hennes närminne är under all kritik. Vissa dagar är bättre än andra, naturligtvis och det har blivit bättre nu, när vi syskon som bor här, ser till att turas om att hälsa på henne. Hemtjänsten är också bra, de kommer varje morgon, fixar frukost och ser till att mamma tar sina tabletter. Så jag vill säga: Tack, ni som jobbar med våra gamla. Ni får inte tillräcklig credit och inte tillräckligt betalt heller, för den delen.


Jag har sammanställt alla mina idéer till böcker. Det var faktiskt ganska intressant. Jag fick en packe på trettiotvå synopsis. När ska jag ha tid till att utveckla och skriva dem, undrar jag? Vi får hoppas på en regnig sommar. Jag hittade också alla mina texter till mina låtar. Gud, vad generad jag blev av vissa av dem, kanske främst med tanke på hur bra jag tyckte de var när jag skrev dem, för tjugo år sedan. Det var tur att jag var ensam hemma, folk hade undrat över det röda skenet i lägenheten.


Min yngsta dotter hade en soirée på skolan i tisdags. Hon spelade en låt med några andra från klassen, de hade gjort den själv och hon hade dessutom hjälpt sångaren att skriva texten. Hon spelar synth och var grym och gjorde sin far så stolt, att han diskret fick torka bort en liten tår. Tur att det är allergitider, så jag kunde skylla på det.


PS. Ett Herrans liv går just nu på 4+. F-n vad rolig den är!

 
 
Rusk

Rusk

17 maj 2007 23:48

He he! Ja dessvärre är ju inte jag ledig i morgon, men det går jättebra ändå... :-D

Men om du är halv-Norsk har du ju all anledning att fira nedsjunken i en fåtölj med ett glas (eller helst en kupa)... :-)

/Kristian

http://kristians.blogg.se

 
Ingen bild

Elisabeth

20 juli 2007 00:13

Regnig sommar!!! Långtifrån alla är nöjda med vädret :-/ (möjligen köpmännen/kvinnorna eftersom vi shoppar som aldrig förr när det regnar och vi är lediga) Såhär i efterhand så har ju faktiskt din önskan slagit in :-)
När får jag läsa ett litet utkast ur din första bok.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bogge - 19 december 2012 07:13

Igår kväll fick jag ett sms ifrån Marcus, basbyggaren. Basen blir klar i veckan. Jippii! Jag sänder iväg pengar på fredag, så har jag basen i mellandagarna.Gissa om det blir mycket spelande då.   För övrigt blir jag fundersam över vad som händer ...

Av Bogge - 2 december 2012 21:33

Igår var en skön dag. Efter att ha hasat mig upp ur vår alldeles för sköna säng, åkte jag ner till Prinsgatan och Sharpers, för trimning av hår och skägg. Sharpers är som en gammaldags barberarsalong, de klipper hår men rakar skägget också. Med rakkn...

Av Bogge - 24 november 2012 10:52

I väntan på min nya bas sitter jag och tänker tillbaka på mina gamla basar. Det går i och för sig fort, de är inte många, faktiskt bara fyra.   Min första bas var en Rickenbacker 4003. Jag köpte den på Andréasson Musik 1976. Åh, vilket instrument...

Av Bogge - 23 november 2012 08:05

Småruggigt ute... Jag ska snart gå till jobbet. Tur att det är fredag!   För ett par veckor sedan var jag och Ceh och såg Jonas debut i Rawburt på Henriksberg. Man såg att han var spelsugen. Det visar sig nu att han är så spelsugen att han är med...

Av Bogge - 18 november 2012 18:18

Okej, nu har jag väntat på min bas i över fyra och en halv månad. Varför?   Jo, den är specialbeställd av basbyggare från Laholm. Märket på basen är Schatz, efter huvudbyggaren och vad jag valt är en Jazzbas i Burgundy Mist. Den har två handlinda...

Ovido - Quiz & Flashcards